Genel Bilgiler;
Kimler Başvuru Yapamaz;
Başvuru Sonucunun Duyurulması;
Üniversitemiz, Kalite Yönetimi Kapsamında https://unikys.odu.edu.tr/tr/feedbacks/new linkinden ilgili birime dilek, öneri ve şikayette bulunabilirsiniz. Her bildirime bir numara verilmektedir. Bu numaradan bildiriminize verilen geri bildirimi görebilirsiniz.
Lisansüstü öğrenci alımları Güz ve Bahar yarıyılı olmak üzere yılda iki kez yapılabilir. Güz yarıyılı başvuruları Temmuz veya Eylül ayında, bahar yarıyılı başvuruları ise Ocak veya Şubat ayında Enstitümüz web sayfasından ilan metni ile duyurulmaktadır. Başvurular bittikten sonra tekrar başvuru için ilana çıkılamaz. Başvuru tarihleri ayrıca akademik takvimde yer almaktadır https://sbe.odu.edu.tr/Page/64/akademik_takvim
Adaylar, Başvuru Bilgi Sistemine kayıt olup ilanda istenilen bilgi ve belgeleri sisteme girerek/yükleyerek başvurularını yaparlar. Ön başvurusu uygun olan adaylar ilanda belirtildiği şekilde giriş sınavına (sözlü, yazılı, mülakaat) alınır. Giriş sınavı ilanda belirtilen yer, tarih ve saatte yapılır. Giriş sınavı sonucu oluşan puan sırasına göre kazanan adaylar enstitümüz web sayfasından ilan edilir.
Kesin kayıt işlemleri ilanda belirtilen şekilde yapılır.
Programa ilk kez kayıt yaptıran öğrencilerin danışman atamaları ilgili ABD/ASD başkanlığınca yapılır. Enstitü Yönetim Kurulunun kararından sonra Öğrenci Bilgi Sistemine işlenir. Öğrenciler danışman tercihinde bulunamazlar.
Danışman atamaları öğrencilerin kesin kayıt işlemlerinin ardından ders kayıtlarından önce tamamlanır. Danışmanların atandığına ilişkin bilgi öğrencilerin e-posta adreslerine bildirilir.
Ders kayıtlarından önce danışmanınızı görebilmek için; Mesaj Kutusu/Gelen Mesaj/Yeni Mesej butonlarına tıklanır "Kime" butonuna tıklandığında açılan menüden "Danışmanım" seçilerek Listele butonuna basılır böylece danışmanınızı görüntüleyebilirsiniz .
Ders kayıt zamanı ise "Kayıt Yenileme" ekranından danışmanınızı görüntüleyebilirsiniz.
Danışmanlar atandıktan sonra mutalaka danışman ile iletişime (tercihen yüz yüze) geçilmelidir. Öğretim üyelerine dahili numaralar ile ulaşılamaması durumunda bağlı oldukları fakülte telefon numaralarından bilgi alınabilir.
Danışmanların uzmanlık alanları hakkında daha ayrıntılı bilgi için https://akademik.yok.gov.tr/AkademikArama/ web adreside kullanılabilir.
Bir süreç bitmeden diğer süreç başlatılamaz. Online başvuruda bulunarak başvurusu Enstitü tarafından onaylanan Tezsiz YL. programı öğrencileri;
1-Kesin kayıt işlemlerini tamamlamaları,
2-Programın açılması için gerekli asgari öğrenci sayısına uluşıp ulaşmadığının takvime göre kontrol edilmesi,
3-Program açılmışsa duyuruların takip edilmesini,
4-Danışman atamalarının ÖBS üzerinden öğrencilmesi,
4-Akademik takvimde, duyurularda belirtilen sürede katkı payının yatırılması,
5-Akademik takvimde/duyurularda belirtilen sürede ders kaydının yapılması,
gerekmektedir. Bu süreçlere ilişkin ayrıntılar web sayfamızdan yayınlanır. Ayrıca akademik takvimden takip edilir. E-posta adresine bilgilendirmeler gönderilir.
Tez savunma sınavı tarihi itibari ile tezin en geç 1 ay içerisinde (şekilsek kontroller bu sürenin içindedir) Enstitüye teslim edilmesi gerekir. Tezin bu süre içersinde teslim edilemeyecek olması durumunda bu süre dolmadan Enstitüye "Tez Teslim Ek Süre Talep Formu" doldurularak gönderilmesi gerekir. Enstitü Yönetim Kurulu öğrencinin talebi üzerine teslim tarihini en fazla 1 ay daha erteleyebilir.
Kısaca tezin teslimi için ek süre almayarak sınav tarihini takip eden 1 ay içerisinde ek süre alarak ise sınav tarihini takip eden 2 ay içerisinde tezin Enstitüye teslim edilmesi gerekir. Kontroller ve düzeltmeler bu süre içerisine dahil olup bu sürelerin sonrasında düzeltme kontrol yapılamaz. bu sürelerin dolması halinde öğrencinin ilişiği kesilir.
3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun 7. maddesine göre "Türk vatandaşlarının ve Türkiye'de ikamet eden yabancıların kendileri ve kamu ile ilgili dilek ve şikâyetleri konusunda yetkili makamlara yaptıkları başvuruların sonucu veya yapılmakta olan işlemin safahatı hakkında dilekçe sahiplerine en geç otuz gün içinde gerekçeli olarak cevap verilir."
Erasmus Öğrenim ve/veya Staj Hareketliliği Kapsamında yurt dışında geçirilen süre azami eğitim süresi içerisinde sayılmaktadır. Kayıt dondurma veya ek süre (salgın, afet) kullanımı gibi değerlendirilmez. Öğrencilere Yurtdışı çıkışına ilişkin sadece izin verilir.
Tezsiz yüksek lisans programlarında dersler ikinci öğretim (saat 17:00'dan sonra) olarak işlenmektedir.
Programı tercih edenlerin çoğu çalışma hayatı içerisinde olduğundan bazı programlarda derslerin işlenişi ve derslere devam konusunda esneklik sağlanabilmektedir.
Bazı programlarda dersler; ödev, araştırma vb. şekilde, bazı dersler ise online olarak yapılabilmektedir. Bu konuda ayrıntılı bilgi programda ders veren öğretim üyelerinden alınabilir.
Haftalık ders programları ders kayıtlarından önce Enstitü web sayfasından yayınlanmaktadır.
Üniversitemizde öğrenci kimlik kartı Üniversiteye giriş turnikelerinde ve yemekhane hizmetlerinden faydalanmak amacıyla kullanılmaktadır.
Yeni Öğrencilerin Kimlik Kartları
Yeni kayıt yaptıran öğrencilerin kimlik kartları; online başvuru sistemine yükledikleri fotoğrafların uygun olması durumunda başka bir işleme gerek kalmaksızın otomatik olarak basılır ve Enstitü sayfasından duyurulur.
Fotoğrafı uygun olmayan öğrencilerin kimlik kartı basılmaz. Bu öğrenciler yeni bir vesikalık fotoğraf ile başvuruda bulundukları takdirde işlemleri gerçekleştirilir.
Fotoğrafı uygun olanların kartları iş yoğunluğuna göre en erken ekle-sil sonuna kadar hazırlanır ve imza karşılığı Enstitü Müdürlüğünden teslim alınabilir.
Eski Öğrencilerin Kimlik Kartları
Daha önce kayıt yaptırıp kimlik kartını almamış öğrencilerde yeni öğrenciler gibi kimlik kartlarını Enstitüden teslim alabilirler.
Kimlik Kartının Yemekhane Özelliğinin Kullanılması
Yemekhane hizmetinden yararlanmak için; https://odukart.odu.edu.tr/new-account linkine tıklanıp üyelik oluşturularak ODÜ KART'a para yükleme işlemi yapılabilir.
Öğrenci Kimlik Kartı Yenileme İşlemleri
Öğrenci kimlik kartının fiziki olarak zarar görmesi, kaybolması, çalınması veya isteğe bağlı olarak kimlik yenileme işlemi Üniversite Yönetim Kurulunca belirlenen ücrete tabidir. Mezun / ilişik kesme aşamasındaki öğrencilerin kimliklerini teslim edemeyecek olması durumunda yapılacak işlemler de aynı şekildedir.
Kimlik yenileme işlemleri için öğrencilerimiz Belge Talep Formu ve ücret gerektiren kimlik yenileme işlemlerinde banka dekontu ile Enstitümüze başvuru yapabilirler.
Mezuniyet ve İlişik Kesmede Kimlik Kartının Teslimi
Kimlik kartının mezuniyet ve ilişik kesme işlemlerinde Enstitüye teslim edilmesi gerekir. Öğrencilerin kartlarını teslim edemeyecek olması durumunda yapılacak işlemler kimlik kartı yenileme işlemi gibidir.
Kartın Aktif veya Pasif Kalması Durumu
Ordu Üniversitesinin başka birimlerinde öğrenci olan veya Ordu Üniversitesinden mezun olan öğrencilerimizin yeni kartları PASİF olarak basılır. Bu öğrencilerimizin Ordu Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı (Rektörlük binası) kart birimine müracaat ederek kartlarını aktif etmeleri gerekmektedir.
Üniversitemiz, Bilgi İşlem Daire Başkanlığıtarafından yeni kayıt yaptıran Lisansüstü öğrencilerine ilk ders kayıtlarından sonra "Office 365" üzerinden kurumsal Eposta adresi tanımlanmaktadır. Öğrencilerimiz, aşağıdaki bağlantıdan verilen şablonu kullanarak sisteme giriş yapabilirler.
E-posta ile ilgili soru ve sorunlarınız için Enstitümüz ile değil Bilgi İşlem Daire Başkanlığı personeli ile iletişime geçiniz.
Bağlantı Adresi : https://www.office.com/
Kullanıcı Adı : Öğr.No@ogrenci.odu.edu.tr
Şifre : OuTCNo@
Tezler, kontrol edilip uygunluğu alındıktan sonra bastırılmalıdır. Kontrol için öğrenci “Ms. Word” formatında hazırladığı tezini cilt ettirmeden önce tezsbe@odu.edu.tr adresine gönderir. Uygunluk alındıktan sonra istenilen diğer evraklar ile birlikte tez teslimi için ek süre almadan tez savunma sınavını takip eden en geç 1 ay içerisinde, bir aylık teslim süresi dolmadan ek süre alarak tez savunma sınavını takip eden en geç 2 ay içerisinde tezin "Savunma Sınavı Sonrası Yapılacak İşlemler Kılavuzu" na göre teslim edilmesi gerekir.
Tezin kontrol süreçleride bu sürelerin içerisinde olup bu süreler uzatılamaz.
-Tezli yüksek lisans programına kayıtlı öğrenciler sınav tarihini takip eden en geç 3 ay içerisinde,
-Doktora programına kayıtlı öğrenciler ise sınav tarihini takip eden en geç 6 ay içerisinde;
aynı juri ile bir öncesinde yapılan işlemler tekrar edilerek yeniden tez savunma sınavına alınır. Başvurular sınav tarihinden en az 1 ay önce yapılmalıdır.
Önerilen sınav tarihinin ders kayıtlarından sonraya denk gelmesi durumunda öğrenci ders kayıt süresi içerisinde ders kaydını yeniler.
Sevk Tehiri: Askerlik çağına gelmiş erkeklerin, eğitimleri dolayısıyla sevkini eğitim-öğretim süresi kadar ertelemeleridir. Sevk tehiri; Kayıtlı olunan programın azami süresi dahilinde belli bir yaş sonuna kadar yapılabilmektedir.
Lisansüstü öğrencilerin sevk tehir işlemleri, Enstitümüze başvurusu halinde (form) ilgili Asker Alma Bölge Başkanlığına online olarak teklif edilir. Başvurular; web sayfamız formlar/Genel Formlar altında yer alan askerlik işlemleri dilekçesi ve ekine askerlik durum belgesi ekleyerek e-posta yolu ile veya şahsen yapılabilir.
Kendi isteği ile yapılmış sevk tehiri hariç başka kurumca yapılmış sevk tehiri bulunan öğrencilerin sevk tehiri yapılamamaktadır. Bu durumdaki öğrencilerin mevcut sevk tehirlerini iptal etmeleri veya mevcut sevk tehiri sonunda yeniden Enstitümüze başvurmaları gerekmektedir.
Sevk tehir başvurusu yapmak, sonuçlarını takip etmek öğrencinin sorumluluğundadır.
Yeni kayıt yaptıran öğrencilerden sevk tehir talebinde bulunanların teklifleri ekle-çıkar sonunda topluca yapılmaktadır.
Yeni kayıtlanan öğrencilerin sevk tehir sonuçları ekle-çıkar bitimini takip eden 1 ay içerisinde Enstitü web sayfamızdan yayınlanır. Topluca yapılmayan sevk tehir sonuçları ise başvuru tarihten itibaren 1 ay içerisinde e-devlet üzerinden veya Enstitümüzden öğreilebilir.
İki şekilde öğrenebilirsiniz;
1-E-devlet üzerinden alacağınız transkripttin "Sınıfı/Dönemi " bölümünden,
2-Öğrenci Bilgi Sistemi "Bilgilerim" bölümü "Azami Süre Eğitim Yarıyılı" yazan yerden görebilirsiniz. (Bu alan bazen çalışmayabilir)
Öğrenci Bilgi Sistemi / Bilgilerim bölümünde “Azami Süre Eğitim Yarıyılı” bölümünden kaçıncı yarıyılda olduğunuzu görebilirsiniz.
sbe@odu.edu.tr e-posta adresimiz aktif olarak kullanmakta olup günlük takip edilmektedir.
Gönderdiğiniz her bir ileti karşılığında e-posta adresinize alındı iletisi gönderilmektedir. Böylece iletinizin Enstitüye ulaşıp ulaşmadığını teyit edebilirsiniz.
E-posta bildirimi gönderdiğiniz halde kısa süre içerisinde tarafınıza alındı bildirimi gelmediyse gereksiz/spam klasörünü kontrol edebilir ve alındı iletisi alana kadar bildirimde bulunabilirsiniz.
Öğrenciere belirli zamanlarda yapacağımız duyuru için sbe@gmail.com adresi kullanılmakta olup kontrol edilmemektedir.
Enstitümüzde mevcut Tezli Yüksek Lisans, Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora programlarına web sayfamız "PROGRAMLAR" menüsü altından erişebilirsiniz.
*Öğrenci alımı için verilecek ilanda programların hepsi yer almayabilir. Öğrenci alımı şartını taşımayan, kontenjan verilmeyen programlara öğrenci alımı yapılamaz.
Öğrenci alımı yapacak programlar; öğretim elemanı sayısı, üzerindeki danışmanlık ve ders yükleri gözetilerek Enstitüye önerilir. Bu koşulları sağlamayan programlar her yarıyıl için öğrenci alımı yapmak üzere kontenjan vermeyebilir. Kontenjan verilmeyen/İlanda yer almayan programlar için öğrenci alımı yapılamaz.
Lisansüstü eğitimde her bir faaliyetin süresi akademik takvim ile belirlenmiştir. Herhangi bir sorunla karşılaşmamak adına Akademik takvimin her yarıyıl takip edilmesi önem arz etmektedir.
Akademik takvim bir eğitim-öğretim yılı (iki yarıyıl) olarak hazırlanır ve Temmuz ayında yenilenir. Akademik takvim için tıklayınız.
Enstitümüze, telefon ve e-posta yöntemleri ile ulaşabilirsiniz. Enstitümüz iletişim (telefon, dahili ve e-posta) bilgileri web sayfamız iletişim bölümünde yer almaktadır.
Web Adresimiz: https://sbe.odu.edu.tr
Telefon: Enstitümüz Ordu Üniversitesi ana santral numarasını (0 (452) 226 52 00) kullanmaktadır. Ulaşmak istediğiniz personelin dahili numarasını (web sayfamızda mevcuttur) tuşlayarak veya canlı sekreter üzerinden ilgili personeli bağlatarak Enstitümüze ulaşabilirsiniz.
E-posta: Enstitümüz sbe@odu.edu.tr e-posta adresini kullanmakta olup günlük olarak takip edilmektedir. Gönderdiğiniz her bir e-posta karşılığında sistem tarafınıza alındı mesajı göndermektedir. Böylece iletinizin Enstitüye ulaşıp ulaşmadığını teyit edebilirsiniz.
Adres: Ordu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Cumhuriyet Yerleşkesi, Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Binası, Kat:3 - Altınordu / ORDU / TÜRKİYE
*İlgili personelin dahili numarasından kendisine ulaşamamanız durumunda diğer bir personel ile iletişime geçebilirsiniz.
Yoğunluk Durumu: Enstitümüz, özellikle öğrenci alımı ve ders kayıtlarında yoğun bir telefon trafiğine maruz kalmaktadır. Bu nedenlede ulaşılamama sorunları ortaya çıkabilmektedir. Adayların telefon hattının yoğun kullanılmadığı zaman dilimlerinde Enstitüye ulaşmaları veya e-posta göndermeleri tavsiye edilmektedir.
-------Santral numarasının sürekli meşgul olmasından, canlı sekretere bağlanamamaktan, canlı sekreterin yanlış bağladığı dahili hatlardan ENSTİTÜMÜZ sorumlu tutulamaz.........................Lütfen dahili numaraları kendiniz tuşlayınız.
Danışman atamasını takiben mutlaka danışmanlar ile iletişime (tercihen yüz yüze) geçilmelidir. Danışmanların dahili numaraları ile e-posta adresi bilgilerine Üniversite Telefon Rehberi üzerinden erişebilirsiniz.
Danışman öğretim elemanlarının kadroları kendi fakültelerinde olup Enstitü bünyesinde sadece ders vermekle görevlidirler. Bu nedenle Öğretim elemanlarının dahili numaralarına ulaşılamaması durumunda bağlı oldukları fakülte telefon numaralarından bilgi alınabilir.
Öğrenim sürecinin başında sağlam bir iletişim mekanizmasının kurulması ilerleyen süreçte akademik çalışmalar adına iki taraf açısından önemlidir.
Lisansüstü programlara başvurarak kesin kayıt hakkı kazanan adayar, belirtilen şekilde ve sürede kesin kaydını yaparlar. Kesin kayıt yapmayan adaylar, kayıt hakkını kaybeder ve yedek listedeki adaylara, puanlama sırasına göre kayıt hakkı tanınır. Kesin kayıt işlemleri, lisansüstü programın özellikleri dikkate alınarak ilanda belirtilen usul ve şekilde yapılır.
Katkı Payı/Harç Ücreti Ne Kadar ve Nereye Ödenir
Katkı Payı/Harç Ücreti her yıl Bakanlar Kurulu Kararı ile (Ağustos sonu gibi) belirlenir ve ders kayıtlarından önce ÖBS'ye işlenir. Harç ücretini; web sayfamızdan, ödeme sırasında veya ders kayıt ekranından öğrenebilirsiniz.
Ödemeler; öğrenci numaraları ile (Başında "o" olmadan) Türkiye Ziraat bankasının bankamatik (ATM) ve internet bankacılığı gibi online ödeme kanallarından > Ödeme İşlemleri / Diğer Ödemeler/ Eğitim Ödemeleri / Üniversite Ödemeleri/ PlakaKodunu Giriniz:52/ … şeklinde yapılabilir. Ödemelere ilişkin Enstitü tarafından herhangi fiş veya dekont istenmez.
Kimler Katkı Payı/Harç Ücreti Öder
Bir Yükseköğretim Programına (lisan, önlisans, açıköğretim) kayıtlı iken tezli lisansüstü programına kayıt yaptıran öğrenciler, Lisansüstü programın normal süresini (Tezli yüksek lisans programları için 4 yarıyılı, doktora programları için 8 yarıyılı) aşan öğrenciler, Tezsiz yüksek lisans programı öğrencileri ve Yabancı uyruklu öğrenciler.
İndirim/Muafiyet Var mıdır?
Enstitümüz tezli lisansüstü programlarına kayıtlı gaziler ile şehit ve gazi yakınları (eş ve çocukları) katkı payından muaf ve engeliler ise engellilik oranında indirimden yararlanabilirler. Tezsiz programlarda indirim veya muafiyet uygulanmaz.
Katkı Payı/Harç Ücreti İadesi Yapılır Mı?
Ders kaydı yaparak sonradan kendi isteği ile kaydını sildiren öğrencilerin ödemiş oldukları katkı payı/öğrenim ücreti iade edilmez. Ancak ders kaydı yapıp kayıt donduran, tezsiz programlarda kontenjan altı kalması nedeniyle açılmayan programlarda, anlatılanların dışında süresi gelmediği halde harç ücreti ödeyenlerin iade işlemleri yapılabilir.
Katkı Payını Ödediğim Halde ÖBS'de borcunuz vardır, Banka ise borcunuz yoktur diyor. Nedeni nedir?
Başka bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı iken harç ücreti ödemeden ders kaydı yapan öğrencilerin harç tanımlamalarının daha sonra yapılmasından dolayı alınamayan bu ücret bir sonraki dönemin ücreti ile birlikte yansıtılır. Ancak ödeme yapamayan öğrencilerin kendilerini tanıtır bilgileri ile birlikte sbe@odu.edu.tr adresine duruma ilişkin ileti göndermeleri durumunda ödemelerini gerçekleştirebileceklerdir.
Önce ders kaydımı yapmalıyım katkı payı mı ödemeliyim?
Öğrenci katkı payı/öğrenim ücreti ödemesi gerekenler bu ödemeyi gerçekleştirmedikçe ders kaydı yapamazlar.
İlk kez Öğrenci Bilgi Sistemine (ÖBS) girecek öğrenciler; ÖBS giriş ekranı İlk Şifre Oluşturma linkinden sırası ile “TC.Kimlik No”, tamamı büyük harflerle “baba adı” ve “doğum tarihini” girerek şifre oluştur butonuna basıp 5 dakika için geçerli GEÇİCİ ŞİFRELERİNİ oluşturabilirler. Geçici şifre ile 5 dk. içinde kalıcı şifrenin oluşturulması gerekir. (Böyle bir kullanıcı yok hatası alanların baba adının tamamnını küçük harflerle yazmaları gerekebilir.)
Daha önce Üniversitemizde kaydı bulunan öğrencilerden şifre oluşturma aşamasında kullanıcı seçmeleri istenebilir. Bu durumda yeni öğrenci numaralı olan tercih edilerek sisteme giriş yapılır. Bu öğrenciler eski kullanıcı adı ve şifreleri ile sisteme giriş yapamazlar.
Online başvuru veya online kesin kayıt işlemleri sırasında verilen şifreler/Aday numaraları ÖBS girişi için kullanılamaz.
ÖBS Kullanıcı adı “o” harfi ile başlayıp öğrenci numarası ile devam eder. Öğrenci numarası ise "o" harfinden sonraki rakamsal kısımdır. Örnek: o224500012
Öğrenciliğiniz süresince kullanacağınız formlara ve program süreçlerini içeren Kılavuzlara Enstitümüz web sayfası "Formlar" menüsünden erişebilirsiniz. Formlar program özelliklerine göre belli başlıklara ayrılmıştır. (tez savunma formları, yüksek lisans formları, doktora formları, genel formlar gibi)
Formlar genel olarak imzaların tamamlanmasından sonra ilgili programın sekreterliğine (ders gördüğünüz birimin yazı işleri) teslim edilir. Teslim edilme şekli formların altında yer almaktadır.
İmzasız, eksik doldurulmuş ve güncel olmayan form, belgeler kabul edilmez.
Ders seçme/kayıt yenileme işlemleri Akademik takvimde belirlenen süreler içinde Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden, öğrencilerin dersleri seçerek danışman onayına göndermesi ve danışmanlar tarafından derslerin onaylanarak kesinleştirilmesi şeklinde online yapılır.
Katkı payı/Harç ödemesi yükümlülüğü bulunanlar bu ücreti ödemedikçe ders kaydı yapamazlar.
Danışman, ders/dersleri onaylayabilir, reddedebilir veya düzeltme isteyebilir. Bu durumda öğrencinin dersleri yeniden düzenlemesi gerekebilir. Bu nedenle öğrencilerin ders kayıtları sonunda; öğrenci bilgi sistemi ders kayıt ekranında, kayıtlanma Aşaması bölümünü “kayıtlanma tamamlandı” olarak görüntülemesi gerekir aksi halde mutlaka danışman ile iletişime geçilmelidir. Danışmanlar akademik takvimde kendileri için belirlenen süreye kadar ders kayıtlarını kesinleştirebilirler. Danışmanı atanmayan öğrenciler için ise danışmanlık görevi tez danışmanı atanıncaya kadar, enstitü anabilim/anasanat dalı başkanı veya program koordinatörü/başkanı tarafından yapılır.
Tez aşamasına geçen öğrenciler; her yarıyıl tez ve uzmanlık alan dersine kayıt yaptırır.
Akademik takvimde belirlenen süreler içinde ders kaydını yapmayan ya da kaydını yenilemeyen öğrenci; öğrencilik haklarından yararlanamaz, sınavlara (tez, ders, seminer, yeterlik, tik vb.) giremez. Kaybedilen yarıyıl öğrenim süresinden sayılır.
Enstitümüzde tezli yüksek lisans programlarındandan tezsiz yüksek lisans programlarına geçiş bulunmamaktadır.
Ancak öğrenim süresi içerisinde en az 10 ders ve 30 ulusal kresi alan ve tez savunma sınavından başarısız olan öğrencilere, sınav tarihini takip eden 15 gün içerisinde tezsiz yüksek lisans diploması almak için başvuruda bulunabilirler.
2023-2024 Bahar yarıyılından itibaren Enstitü yönetim kurulunca onaylanan Tez konuları (doktora dahil) Öğrenci Bilgi Sistemine işlenmektedir. Daha önce önerilmiş tezler sistemde görüntülenemez. Tez Önerisi: Öğrenci Bilgi Sistemi / Bilgilerim bölümü "Tez Bilgileri" başlığı altından veya e-devlet üzerinden alacağınız transkriptin en altından görüntüleyebilirsiniz.
Lisansüstü öğrenciler; danışman önerisi, anabilim/anasanat dalı akademik kurulunun görüşü ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile yurt içi ve yurt dışındaki başka yükseköğretim kurumlarından en fazla iki lisansüstü ders alabilir.
Seminer dersi başarılana kadar, Uzmanlık Alan Dersi ile Tez Danışmanlığı öğrencinin mezuniyetine kadar alınmaya devam edilir. Ancak dönem sonlarında bu derslere danışmanlar tarafından not verilmemesi, unutulması vb. durumlarda bu dersler ders kayıt ekranında görünmezler. Bu nedenle öğrencilerin danışmanları ile iletişime geçerek bu dersin notlarını girmelerini istemelidirler.