Enstitümüz Ders Bilgi Paketi Veri Giriş Koordinatör Listeleri ve Yardımcı Kılavuzlar
Tezli Yüksek Lisans | Tezsiz Yüksek Lisans | Doktora |
NOT: Listelerde görünen koordinatör ile ÖBS'de aktif olarak verilen derslerin koordinatörü değişiklik gösterebilir. ÖBS'de ilgili ders en son kimin üzerine açılmış ise dersin veri giriş koordinatörüde o kişidir.
ÖRN: Listemizde "A" öğretim elemanına tanımlanmış ders ÖBS de "B" öğretim elemanında görünmesinin sebebi bu dersi en son" B" öğretim elemanın vermesindendir ve B öğretim elemanı tarafından veri girişi yapılmalıdır.
Ders Bilgi Paketine Veri Girişi Yapılması
1) Veri girişi, dersin öğretim elemanı veya koordinatörü tarafından, Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden Türkçe ve İngilizce olarak yapılır.
2) Dersin iş yükü ve AKTS kredisi hesaplanmalıdır.
3) Dersin öğrenme çıktıları program çıktıları ile ilişkilendirilir.
4) Açılan her yeni bir ders için dersin öğretim elemanı tarafından veri girişi yapılmalıdır.
5) EYK tarafından, veri girişi yapılmayan dersler açılmayabilir.
Yeni Ders Açma Önerisi
1) Mevcut bir ders ile aynı içerikte benzer bir ders, yeni ders önerisi olarak açılamaz. Yeni ders önerisinde bulunmadan önce bilgi paketi üzerinden benzer ad ve içerikte başka dersin olup-olmadığı kontrol edilmelidir.
2) Yeni bir ders önerisi, “Yeni Ders Öneri Formu” düzenlenmek suretiyle yapılır. Üniversite kadrosuna yeni atanan veya danışmanlık şartlarını sağlayan mevcut öğretim elemanları daha önce uzmanlık alan dersi açma teklifinde bulunmadı ise “Uzmanlık Alan Dersi Öneri Formu” doldururlar. Uzmanlık alan dersi Senato onayından sonra açılmış sayılır.
3) Yeni bir ders, öğretim elemanın teklifi, ilgili anabilim/anasanat dalı akademik kurulunun görüşü, anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi, enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla açılır. Senato onayından sonra açılması teklif edilen ders Enstitü tarafından, ilgili programın kataloğuna işlenir. ÖBS üzerinden gerekli tanımlamalar yapıldıktan sonra EABD/EASD başkanlığına bildirilir.
4) Ders açıldıktan sonra, ilgili öğretim elemanı tarafından ders bilgi paketine veri girişi yapılır.
5) Yeni ders önerileri, lisansüstü kontenjan teklifinden önce veya birlikte yapılmalıdır. Sonradan yapılan ders açma önerilerinde ilgili ders en erken, bir sonraki yarıyıl okutulmak üzere açılır.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Nedir?
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS); bir eğitim programının koyduğu hedeflere ulaşmak için öğrencilerin başarması gereken iş yüküne göre tanımlanan öğrenci merkezli bir sistemdir. Avrupa Kredi Transfer Sistemi, bir kredi biriktirme, kredi aktarım ve akademik denklik sistemidir ve yüksek öğrenim alanında Avrupa çapında geçerli bir “ortak dil” olarak nitelendirilmektedir.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi’nin Amacı Nedir?
Öğrenci İş Yükü Nedir?
Öğrencinin harcadığı zamana/emeğe öğrencinin iş yükü denir.
Öğrencinin hedeflenen öğrenme kazanımlarına ulaşabilmek için dersle ilgili olarak yaptığı tüm pratik çalışmalar, seminerler, alan çalışmaları, bireysel çalışmalar, sınavlar, başka bir deyişle ders saati içinde ve ders saati dışındaki tüm çalışmalardır.
Öğrenci İş Yükü Nasıl Hesaplanır (Örnek)
Bir Dersin AKTS Kredisi Nasıl Hesaplanır?
1 Yarıyıl = 30 AKTS 1 Yarıyıl : 900 Saat
1 Yıl = 60 AKTS 1 Yıl :1800 Saat
1 AKTS = 25 – 30 saatlik iş yüküdür. (üniversitemizde 30 saat esas alınacaktır)
Program Çıktısı ve Öğrenme Çıktısı İlişkisi Nedir?
Program ve Ders Öğrenme Çıktısı İlişkisi Öğrenme çıktıları ilgili ders sonunda öğrencilerde görülmesi beklenen beceri, tutum ve yeterlilikleri ifade ederken program çıktısı ana bilim dalının genel amaçlarına dayalı olarak oluşturulan yetkinlikleri ve amaçları ifade etmektedir. Ders Bilgi Paketleri’nde dersin öğrenme çıktılarının program çıktılarıyla ne ölçüde uyuştuğunun ortaya konulduğu bir dereceleme cetveli bulunmaktadır. Dersin koordinatörü bu ilişkiyi ortaya koymalı ve gerekli düzenlemeleri yapmalıdır.