Dikkat: Lisansüstü eğitimde her bir faaliyetin süresi akademik takvim ile belirlenmiştir. Herhangi bir sorunla karşılaşmamak adına Akademik takvimin her yarıyıl takip edilmesi önem arz etmektedir. Akademik takvim bir eğitim-öğretim yılı (iki yarıyıl) olarak hazırlanır ve genel olarak Temmuz ayında yenilenir. Akademik takvim için tıklayınız.
ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ İLK ŞİFRE ALMA
KATKI PAYI/HARÇ ÜCRETİ
Başka bir Yükseköğretim kurumunda kaydı olan öğrenciler (açıköğretim dahil), tezsiz yüksek lisans öğrencileri, yabancı uyruklu öğrenciler ile Tezli Yüksek Lisans Programının 5. yarıyılı ve sonrasına, Doktora Programının 9. yarıyılı ve sonrasına ders kaydı yapacak öğrenciler ders kayıtları ile birlikte katkı payı/harç ücreti öderler. Bunların dışında kalanlar ücret ödemezler.
Katkı Payı/Harç Ücretini Hakkınba Bilgi Almak İçin tıklayınız.
DANIŞMAN ATAMA
DERS SAYDIRMA/MUAFİYET
Bir öğrencinin enstitüye kaydolmadan önce diğer yükseköğretim kurumlarından aldığı ve başarılı olduğu kredili lisansüstü derslerden kendi bilim/sanat alanı ile ilgili olanlardan muafiyet için, akademik takvimde belirtilmiş ise ilgili tarihe kadar, belirtilmemiş ise ders kayıtlarının sonuna kadar Enstitüye başvurması gerekir. Muafiyet talepleri geç sonuçlanacağından, öğrencilerin muafiyet sonuçlarını beklemeden ders kaydı yapmaları tavsiye edilmektedir. Başvuru formu için tıklayınız.
KAYIT DONDURMA
Öğrencilerin haklı ve geçerli bir mazerete dayanarak Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile bir defada en çok iki yarıyıl olmak üzere kayıt dondurabilir. Öğrenciler, başvurularını online olarak (Duyurumuza link yer almaktadır) en geç derslerin başlamasına kadar yapabilirler. Ani hastalık ve beklenmedik haller dışında bu süreler bittikten sonra yapılacak başvurular işleme konulmaz. Başvuru Sonuçları ders kayıtları bittikten sonra web sayfasından duyurulur. Başvurusu uygun olmayanlar ekle-bırak süresi içerisinde online ders kaydı yapabilirler.
FARKLI PROGRAM/ENSTİTÜDEN DERS ALMA
Program veya Enstitü dışı veya başka bir Yüksek Öğretim kurumlarından en fazla iki ders alınabilir. Öğrenciler, "Program dışı ders alma" formunu doldurup ilgili ABD/ASD başkanlığı yazı işlerine teslim edebilirler. Dersler EYK kararı sonrası öğrenci bilgi sistemine işlenir.
DERS PROGRAMLARI
Ders programları ders kayıtlarından önce Enstitü web sayfasından yayınlanacaktır. Güncellemler ise genel olarak Cuma günleri yapılacak olup güncellemelerin takip edilmesi gerekir.
DERSLERİN VERİLDİĞİ YER
Bir Fakülteyle ilişkili Anabilim/sanat dallarında dersler ilgili Fakülte dersliklerinde veya öğrenci sayısının azlığına göre ilgili öğretim elemanının ofisinde işlenebilmektedir. Dersin alındığı öğretim elemanı ile iletişime geçilmesi gerekir. (İktisat, işletme ve çalışma ekonomisi lisansüstü programlarında dersler Ünye ilçesi Ünye İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde verilmektedir.)
FORMLAR ve KILAVUZLARIN KULLANIMI
Öğrenciliğiniz süresince kullanacağınız formlara ve program süreçlerine Formlar altından erişebilirsiniz. Formlar genel olarak imzaların tamamlanmasından sonra ilgili programın sekreterliğine (ders gördüğünüz birimin yazı işleri) teslim edilir. Bu nedenle formlarınaltındaki açıklamaları dikkatle okuyunuz.
KAYIT SİLDİRME
ASKERLİK İŞLEMLERİ
Yeni kayıt yaptıran öğrencilerin sevk tehir talepleri ders ekle-çıkar bittikten sonra yapılabilecektır. Sevk tehir talebinde bulunan öğrenciler tehir durumlarını en geç dönem sonuna kadar e-devlet üzerinden sorgulamalıdırlar.
Kendi isteği ile yapılmış sevk tehiri hariç başka kurumca yapılmış sevk tehiri bulunan öğrencilerin sevk tehiri yapılamamaktadır. Bu durumdaki öğrencilerin mevcut sevk tehirlerini iptal etmeleri veya mevcut sevk tehiri sonunda yeniden Enstitümüze başvurmaları gerekmektedir.
BELGE TALEPLERİ
Öğrenci belgesi ve transkript ders kayıtlarından sonra E-devlet üzerinden alınabilir. diploma basılana kadar "Geçici mezuniyet belgesi" ve mezuniyet transkripti de E-devlet üzerinden alınabilmektedir. Diğer belge talepleri web sayfamız Formlar/Genel Formlar bölümünden "Belge Talep Formu" doldurularak Enstitüye teslim edilmesi şeklinde yapılır.
BİLİMSEL HAZIRLIK PROGRAMI
Bilimsel hazırlık programına tabi olan öğrenciler bilimsel hazırlık programına yönelik dersler alabileceği gibi lisansüstüne yönelik dersler de alabilir. Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre en çok iki yarıyıldır. Bilimsel hazırlıkta geçen süre yüksek lisans veya doktora programı sürelerine dâhil edilmez, dönem izinleri dışında uzatılamaz ve başarılı olamayan öğrencinin programla ilişiği kesilir.
ÖĞRENCİ E-POSTASI
Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından Lisansüstü öğrencilere Office 365 üzerinden Eposta adresi verilmektedir. İlk ders kayıtlarından sonra Öğrencilerimiz https://www.office.com/ bağlantısını tıklayarak açılan sayfada; kullanıcı adına "öğrenci numarası@ogrenci.odu.edu.tr", şifreye "OuTcNO@" yazarak ve ilk girişte şifrelerini değiştirerek giriş yapabilirler. E-posta ile ilgili soru ve sorunlarınız için lütfen Bilgi İşlem Daire Başkanlığı personeli ile iletişime geçiniz.
Kullanıcı Adı : Öğr.No@ogrenci.odu.edu.tr
Şifre : OuTCNo@
ENSTİTÜ İLETİŞİM YÖNTEMLERİ
Enstitümüz web sayfasına, https://sbe.odu.edu.tr adresinden, Üniversite ana sayfasındaki bağlantıdan erişebilirsiniz. Enstitümüz, telefon hattı olarak Üniversite Santral Numarasını kullanmakta olup web sayfamız iletişim bilgileri bölümünden personellere erişebileceğiniz dahili telefon numaraları bulunmaktadır.
Enstitümüz e-posta adresi sbe@odu.edu.tr adresidir. Gönderdiğiniz her bir e-posta karşılığında sistem tarafınıza alındı mesajı göndermektedir. Böylece iletinizin Enstitüye ulaşıp ulaşmadığını teyit edebilirsiniz. Enstitümüz tarafından otomatik gönderilen alındı mesajının ulaşmamasından ve bu nedenle teyit edemediğiniz gönderilerinizden Enstitümüz sorumlu değildir.
E-POSTA İLE İLETTİĞİM TALEBİM ENSTTİTÜYE ULAŞTI MI?
E-posta adresimize gelen her iletiye otomatik olarak "alındı" maili gönderilmektedir. Bu mesajı geri bildirim olarak aldı iseniz iletiniz Enstitümüze ulaşmış demektir. Gönderinizi teyit etmek için bu alındı mesajı ayrıca sizden kanıt olarak istenebilir.
TEBLİGAT/ ENSTİTÜ WEB SAYFASI DUYURULARI
Duyurularımızda öğrencilerin ve öğretim elemanlarımızın iş yükünü hafifletecek bilgiler verilmektedi. Bu nedenle duyurularımızı takip etmeniz sürecin işleyişi ve doğru bilgilenmeniz açısından önem arz etmektedir. Öğrenciler ile ilgili genel duyurular, web sayfamızdan ilan edilir. Web sayfamızdan yapılan duyurular tebligat hükmündedir. İlgili adaylara ayrıca herhangi bir yazılı bildirimde bulunulmayacaktır.
PROGRAM SÜRELERİ
ÖĞRENCİ KİMLİK KARTI
SIK SORULAN SORULAR
Daha fazla bilgi almak için Enstitümüz Sık Sorulan Sorular sayfasını ziyaret edebilirsiniz.